معرفی دوچرخه میکرو الکتریکی JackRabbit

معرفی دوچرخه میکرو الکتریکی JackRabbit

اولین باری که JackRabbit  را دیدم، نتوانستم جلوی خنده ام را بگیرم.. اما هرچه بیشتر در موردش فکر کردم، بیشتر به نظرم آمد که این «دوچرخه الکترونیکی میکرو» می‌تواند مشکلات زیادی را برای مسافران شهری حل کند.

شرکت حمل و نقل مستقر در سن دیگو از JackRabbit خود به عنوان یک میکرو دوچرخه الکترونیکی یاد می کند، اگرچه در نگاه اول توسط بیشتر افراد یک اسکوتر برقی بنظر میرسد زیرا فاقد پدال است.

 JackRabbit دارای چرخ های 20 اینچی و لاستیک عقب پهن تر است تا کمبود تعلیقش را جبران کند. یک دوشاخ چنگالی سفت و سخت در جلو و یک ترمز دیسکی در عقب دارد.

صندلی و فرمانش بیشتر آن را شبیه به دوچرخه میکند اما گیره های تاشو پا شبیه به اسکوتر است.

یک باتری کوچک قابل حمل 158 وات ساعتی در بالای تنه و یک موتور توپی دنده ای 300 واتی (کمی بزرگتر) در چرخ عقب وجود دارد.

با فشار دادن دریچه گاز بر روی دسته، JackRabbit سرعتش تا 20 مایل در ساعت (32 کیلومتر در ساعت) می رسد و برد 12 مایل (20 کیلومتر) را ادعا میکنند که دارد.

در مقایسه با اکثر دوچرخه های الکترونیکی این روزها، این مقدار برد ،زیاد نیست، و در مقایسه با اسکوترها ی این دوره بردش مناسب است. با توجه به اینکه به عنوان یک دوچرخه شهری است، 12 مایل به نظر تعادل خوبی میان برد و وزن کمش است.

با 24 پوند (10.9 کیلوگرم) وزن، بسیار سبک وزن است. JackRabbit تا میشود و عرضش تنها 7 اینچ میشود. به راحتی میتوانید حملش کنید.

«تا شدن» ممکن است کلمه مناسبی برای این دوچرخه نباشد، زیرا، علیرغم اینکه گیره‌ها تا می‌شوند، دسته‌های فرمان بیرون می‌آیند و به صورت مستقیم به قاب می‌چسبند. اما در کل اندازه اش به بسیار کاهش میابد.

ایده ساخت این وسیله توسط Tom Piszkin بسیار شنیدنی است. او مربی ورزش بود و همیشه شاهد این بود که شارگردانش به کلاسها دیر میرسند. دانشجویان اغلب برای حاضر شدن سر کلاسهای دانشگاه ، مشکلاتی نظیر پیدا نکردن جا پارک داشتند.

اگر با دوچرخه می آمدند ، اغلب دوچرخه شان دزدیده میشد و اسکیت بردها و اسکوتر ها هم فقط مسیرهای صاف و بدون دست انداز را میتوانستند بپیمایند.

او می خواست چیزی طراحی کند که کوچک و سبک باشد تا بتوان آن را به داخل کلاس درس یا خوابگاه برد تا از دزدیده شدن آن در بیرون جلوگیری شود، و در کنارش سواری پایدار و سریعی داشته باشد.

او با کمی نبوغ و خلاقیت یک وسیله ای طراحی کرد که ترکیبی از اسکوتر و دوچرخه برقی بود و اسمش را JackRabbit گذاشت.

نسخه امروزی JackRabbit 2.0 است که نسخه جدید و بهبود یافته ای است که پس از جذب سرمایه طراحی شد.

بیش از صد نفر از حامیانش، متعهد شدند تا به تیم JackRabbit کمک کنند تا طرح جدید را پیاده کند، و اکنون نسخه جدید و بهبود یافته موجود است و به سراسر ایالات متحده ارسال می شود. قیمت آن 1199 دلار است و لوازم جانبی اضافی مانند قفسه عقب، باتری یدکی و گلگیر هم دارد.

من فرصتش را پیدا کردم تا با Jason Kenagy ، مدیرعامل JackRabbit در مورد میکرو دوچرخه برقی اش صحبت کنم، و او کمک کرد تا کمی بیشتر در مورد این محصول بدانم

من به صورت غیر ارادی وقتی داشتم در مورد محصولش سوال میکردم خنده ام گرفت ، اما او واکنش مثبتی نشان داد و گفت:

” یادتان هست زمانی که برای اولین بار مردم اسکوترها را در خیابانها دیدند میخندیدند و پیش خودشان میگفتند چه وسیله مسخره ای است؟ اما امروزه، بعید است در خیابان یکی از آنها را نبینید. اسکوترها اکنون پذیرفته شده اند.

اسکوترهای برقی نه تنها در همه شهرهای جهان وجود دارند، بلکه دارای صنعت چند میلیارد دلاری هستند. همچنین شرکت های اشتراک گذاری اسکوتر ارزش میلیارد دلاری دارند.”

Jason صحبتهایش را در مورد مزایای این محصول ادامه داد و گفت:

“بهترین مزیت در مورد JackRabbit راحتی آن است. دوچرخه الکترونیکی ما فقط 24 پوند وزن دارد، بنابراین می توانید به راحتی در داخل ماشین بگذاریدش و یا آن را به راحتی از پله ها بالا ببرید.

و از آنجایی که JackRabbit می تواند تا 7 اینچ عرضش کاهش یابد و تا شود، به راحتی داخل کمد یا فضای کوچک قرار میگیرد. با این حال، ما عملکر و کیفیت بالا را فدای اندازه نکرده ایم. دوچرخه‌های برقی ما با حداکثر سرعت 20 مایل در ساعت کار می‌کنند و از مواد درجه یک ، که دوام دارند ساخته شده‌اند.»

 

ارسال دیدگاه

    هیچ دیدگاهی برای این مطلب ثبت نشده است.