کلاه ایمنی دوچرخه سواری

کلاه ایمنی دوچرخه سواری

تعریف کلاه ایمنی دوچرخه: نوعی کلاه است که برای کاهش اثرات وارد شدن ضربه ناشی از افتادن دوچرخه سوار به سر او استفاده میشود و از طرف دیگر به نوعی طراحی میشود که کاهش دید دوچرخه سوار را به حداقل برساند. تحقیقات علمی در حال انجام است که تاثیر حفاظتی کلاه ایمنی دوچرخه در صورت بروز حادثه را تایید کرده و تاثیر استفاده از کلاه ایمنی بر رفتار دوچرخه سواران را نشان می دهد.جالب است بدانید که استفاده از کلاه احتمال آسیب به سر را تا 50 درصد و احتمال آسیب به صورت و گردن را تا 33 درصد کاهش می دهد.

چه قصد دوچرخه سواری به صورت حرفه یی و طولانی مدت را داشته باشید و چه فقط به دنبال سواری در اطراف شهر باشید،ضروریست که از کلاه دوچرخه سواری مناسب سر خود استفاده کنید.با توجه به اهمیت استفاده ازین محصول در هنگام ورزش دوچرخه سواری، این محصول نباید گران باشید.تا همه ی اقشار جامعه بتوانند از آن استفاده کنند.

نحوه انتخاب کلاه دوچرخه سواری: به طور کلی لازم است که یک کلاه تمامی استانداردهای ایمنی تعیین شده توسط کمیسیون امنیت محصولات مصرفی را رعایت و این اطلاعات را در قالب برچسب محصول به مشتری ارائه کند. شما میتوانید این برچسب را معمولا بر روی آستر داخلی کلاههای اصل، روی سطح بیرونی یا روی بند چانه ی محصول پیدا کنید.در زمان اقدام برای خرید کلاه چه برای بزرگسالان و کودکان و چه از نوع حرفه یی باید این کالا را از نظر تهویه، تنظیمات متناسب با شکل سر، سهولت استفاده و سایر ویژگیها ارزیابی کنید.همچنین باید بدانید که میزان ضربه گیری محصول در زمان برخورد با جسم سخت و تصادفات به چه شکل است.این مسئله با کندوکاو بیشتر و توجه به ماده ی سازنده کلاه (جنس) آن بیشتر مشخص می شود.

نکات کلیدی پیش از خرید کلاه دوچرخه سواری:

انتخاب کلاه دوچرخه سواری متناسب با سر:کالایی با اندازه‌ی مناسب و قابلیت تنظیم راحت را انتخاب کنید.

سبک شما تعیین کننده نوع کالاست واز انواع مختلف کلاه که شامل:

نوع تفریحی: این نوع از کالاها یک انتخاب مقرون‌به‌صرفه به حساب می‌آیند. چراکه محافظت اولیه در برابر ضربه در کاربری‌های عمومی را فراهم می‌کند

کلاه مناسب در جاده: این نوع از محصولات سبک وزن و همراه باتهویه مناسب و طراحی آیرودینامیک هستند و گزینه‌ای کاملا ایدئال برای سواری در جاده به حساب می‌آیند

کلاه مناسب کوهستان: این نوع کلاهها معمولا، مجهز به تهویه هستند.

به دنبال چه ویژگیهایی در کلاه ایمنی هستید؟

1-به تناسب کلاه با عینک طبی یا آفتابی خود توجه کنید: اگر عینکی هستید یا اهل دوچرخه سواری با عینک آفتابی هستید، بهتر است از تناسب کلاه خود با عینک اطمینان حاصل کنید.  

2-توجه به استانداردهای ایمنی کلاه:

3-سبکی و راحتی در تنظیم :این مساله به‌ویژه برای خانم‌ها با اهمیت است. چراکه استایل‌های مختلف بستن موها با تنظیم مجدد کلاه دوچرخه‌سواری همراه است.

کارهایی که یک کلاه ایمنی مناسب دوچرخه سواری میتواند برای شما انجام دهد شامل:

1-از آسیب سر جلوگیری میشود

2-دید را افزایش می دهد

3-از شما در برابر آب و هوا محافظت می کند

4-به بهبود سلامت شما کمک می کند

در پایان اضافه کنم که اگر تصادفی را از سر گذرانده‌اید، حتما کلاه خود را تعویض کنید، حتی اگر هیچ‌گونه آسیب ظاهری‌ای بر روی آن مشخص نباشد. درواقع بخش داخلی کلاه دوچرخه سواری از ماده‌ای به نام فوم پلی استایرن ساخته شده است که در زمان ضربه منبسط می‌شود تا تکانه‌ی وارد به سَر را دفع کند. بنابراین شاید پس از حادثه و در نگاه اول کلاه ایمنی هنوز سالم و دست نخورده به نظر برسد، اما این محصول به گونه‌ای طراحی شده است که این انبساط تنها یک بار انجام می‌شود و پس از آن قابلیت ضربه‌گیری موثری ندارد

واگر فکر می‌کنید که کلاه ایمنی قدیمی که در گاراژ یا انبار گذاشته‌اید، تا آخر عمر دوام خواهد آورد، باید به اطلاع برسانیم که سخت در اشتباه هستید. درواقع پوشش محافظ فوم کلاه می‌تواند تنها در عرض چند سال خراب شود؛ به این معنی که ممکن است در هنگام ضربه محافظت کافی را اعمال نکند. بنابراین متخصصین امر توصیه می‌کنند که کلاه دوچرخه سواری پس از ۵ سال جایگزین کنید.

ارسال دیدگاه

    هیچ دیدگاهی برای این مطلب ثبت نشده است.